kedd, április 29, 2008

Hallgatok egy riportot a rádióban, a Pure Fashion elnevezésű mozgalomról szól. Ez egy bizonyos életvitelre tanító program és ezen belül divatmisszió is, melynek keretében a tinédzser lányokat akarják megtanítani arra, hogyan öltözködjenek divatosan, ízlésesen és nem kihívóan.
Még az életvitelre nevelést csak-csak értem, de azért az elgondolkodtató, hogy a nem-kihívó öltözködést tanítani kell. Mert az baj, ha egy fiatal kislánynak nem magától értetődő az, amit szemérmességnek nevezünk (nevezünk? ismerjük, ismerik ma egyáltalán ezt a szót?), hogy például - strandolás kivételével - ne látsszon ki a köldöke, dereka, egész combja, melltartópántja (ha szilikonpánt, ha nem), a satöbbijéről nem is szólva.

8 megjegyzés:

lappantyu írta...

én ugyan erősen fázom ettől a vesekint divattól, de az egész combja kint kitételtől korosztályos elnézést kérek, hát az nem akkor kezdődött, mikor te voltál tinédzser, Bikficdrága? :))))))))

Névtelen írta...

Az unokatesóm lányai járnak ilyen Pure fashion nevű szeánszokra és nagyon szeretik! Tényleg ciki, hogy ezt mostanság tanítani kell, de legalább van olyan hely is végre, ahol egy normálisan nevelt kiscsaj (nem csak a szülőktől) azt hallja, hogy nem kell kilógatni mindenünket és prostinak öltözni ahhoz, hogy nők legyünk. Szerintem tökjó!
kissulak

Névtelen írta...

Mióta az iskolaköpeny megszűnt, bizony az iskolákban nagyon "viszik" egymást a lányok ebbe a "szexis" és egészségtelen divatba, már az általánosban is. Lenézik, kiközösítik, aki nem így öltözködik. Jó lenne valóban, ha ez az irány megfordulna!

Névtelen írta...

éljen az iskolai egyenruha, én aszondom :-)

Névtelen írta...

Én próbáltam már meggyőzni a 17-18 éveseket, hogy ennek a divatnak még meddőség is lehet a vége, de nem érdekli őket. Ahogy azt sem hiszik el, hogy megsüketülhetnek, ha túlságosan hangosan hallgatják a fülhallgatóval a zenét. Nem számítanak a következmények, csak mennek a többi után, mint a birkák. És ráadásul sokszor nem is szép, olyan hurkákat meg úszógumikat pakolnak ki, hogy az embernek nincs kedve rájuk nézni.

Ági írta...

Na, és még én azt hittem, hogy majd kapok itt hideget-meleget, mert hogy vaskalapos vagyok, meg minden. :)
Lappa, a combos mini az én huszonéves korom tájékán kezdődött, de attól, hogy az divat volt, nem rakta ki mindenki az egész combját, akármilyen szép is volt (mármint a combja :)), épp ezt mondom, hogy annak kellene természetesnek lennie, hogy valamiféle szeméremérzetnek működjön a lányokban. Akkoriban én is vékony voltam, jó lábam volt és térd fölötti szoknyákat hordtam, de csak mérsékelten.

Névtelen írta...

Hallgattunk annó eleget a mini miatt :) Nem volt egyszerű feladat felírni a tábla tetejére se a dátumot, nagyon óvatosan lehetett csak nyújtózkodni... Télvíz idején bizony nem értettük, mit izgulnak anyáink, hiszen nem is fázunk. (Csak a combunk lila, meg libabőrös kicsit.)
Ja, hogy ez vagy 35 éve volt?! Meg hogy most mi hallhatjuk vissza a "lefagy a derekad, húzz már valami pulcsit"-típusú dörgedelmeinkre, hogy : dehát nincs hideg, nem fázom, anyu....
Az más. Hisz'nekünk a hasunk-derekunk nem is lógott ki, ugye?!:)

Névtelen írta...

Ráadásul nem is csak a fiataloknak van kint a hasuk, hanem a középkorúaknak is. Sokan még akkor is kipakolnak mindent (alul is, fölül is, középen is), ha nincs is jó alakjuk, hanem kövérek. Az meg aztán végképp visszataszító. Ha már a divatról van szó, én azt is nagyon nem szeretem, amikor a blúz 20 centire kilóg a fölötte lévő pulóverből vagy blézerből. Szerintem szörnyen néz ki. Egyébként nemcsak az öltözködésben nem szemérmesek a fiatalok. Akkor sem, amikor pl. a trolin utazva a mobiltelefonon megbeszélik a legintimebb dolgaikat, természetesen ordítva, hogy mindenki hallja. Mi közöm nekem az ő legbensőbb magánéletükhöz? És egyszerűen nem értem, hogy nem zavarja őket, hogy mindenki végighallgatja (kényszerből persze) ezeket a szövegeket.