vasárnap, június 21, 2009

Vakond garázdálkodik a kertben. Tudom, tudom, hasznos állat, satöbbi, de amikor a hetek óta esténként kicipelt több kanna vízzel gondosan öntözgetett virágaimat, nagy nehezen kikelt büdöskesoraimat és gyönyörűen növekedő paradicsompalántámat túrja ki, akkor nemigen tudom értékelni az ő hasznosságát. A múltkor kimegyek, odanézek, hát a paradicsom tövében hatalmas túrás, ami egy órával azelőtt még nem volt ott! Szívemhez kaptam, aztán a gereblyéhez, visszafordultam, hát nem a szemem láttára mozog a halom? A francba, mondom, ez még mindig itt van és rombol, odamentem, nyomtam, ütöttem, kapartam, semmi eredmény. Mondjuk, azt nem tudom, hogyan érintett volna, ha netán premier planban vágom agyon a szerencsétlent, dehát hol volt már addigra, gyorsabban húzott ő el ott alant, mint ahogy én a gereblyét megemelhettem volna.
Na mármost, én eleddig egyetlen trükköt ismertem ellene, azt a bizonyos sörösüveg-módszert, vagyis ledugni a földbe az üveget nyílásával lefelé fölfelé, az üvegben dudál a levegő és ettől állítólag elriad az állat. Nem iszom sört, nincs üvegem sem, ezért kérdem utcabeli öreg barátnémtól, tud-e más módszert, azt mondja, á, a sörösüveg nem használ, de vasrudakat, azt kell lenyomni a földbe, "az szúrja a pofáját" - mondja, ez a tuti. Na, csak jólneveltségem tiltotta, hogy röhögjek, de azért kértem tőle vasrudakat, mindössze hármat, mert három helyen túr a beste már hetek óta. Hoztam haza a rozsdás vasakat, lenyomkodtam a három ominózus helyen - azért arra ügyeltem, hogy senki ne lásson meg, még hülyének néznének - és naponta vártam a hatást. Nem kellett sokáig várnom, tegnapelőtt máris megjelent az első hatalmas túrás és hol? Persze, hogy geometrikus pontossággal az egyik vasrúd körül, mintha körzővel mérte volna ki, hogy a rúd középre essen, kizárólag az esztétikum okán. Tegnap aztán meglett a másik két túrás is - ne is mondjam, hogy centire pontosan a másik két vasrúd körül, sőt, az egyik túrás akkora, hogy a vasrúd eltűnt a közepibe'. Szerintem kisvakond arrajárt, meglátta lentről a rúd végét, jé, ez tegnap még nem volt itt, de érdekes, biztos azért tették ide, hogy ne kelljen gondolkodnom, merre türemkedjek kifelé, milyen rendes népek laknak erre - majd rántott egyet a jól ismert nadrágja kantárján és túrni kezdett. A rúd végét gondosan kikerülte - nehogy szúrja a pofáját! - aztán elégedetten nyomult tovább a kis ügyes ásólábaival.
Úgyhogy öreg barátném még nem tudja, de viszem vissza neki a három vasrudat, aztán törhetjük a fejünket újabb tuti módszeren.

14 megjegyzés:

Vackor írta...

:))
Drukkolok ;)

Ági írta...

Na de kinek??? :)))

Samu írta...

Éppen akartam írni, hogy varrjál neki egy nadrágot! :-)))
De azt írod, hogy már van neki. Akkor valami mást kell kitalálni. :-)))

Samu írta...

Nagyon aranyos ez a kép! A tiednek is van ilyen kis ásója??? :-))))

Ági írta...

Szerintem négy van neki! :))))

Andi írta...

Nálam rengeteg túrás van! De érdekes módon a konyhakertet elkerülik!

Névtelen írta...

jaj, ha megnézed a blogod, hívj skype-on! Este 10-ig biztos itt leszek!Pussz: Andi

Névtelen írta...

Nem lehet semmit tenni ellene. Én egy időben olyan füstölő valamiket dugtam be a lyukba, a gatyám is ráment volna ha nem hagyom időben abba. :)
Morgómedve

kapitanyg írta...

Állítólag vannak vakondriasztó növények, majd utánanézek a gúglival, például micsoda, csak legyen csöpp időm.

bluemoon írta...

Most írhatnám, hogy de legalább kieszi a lótetűt meg a cserebogár pajort meg a többi kártevőket a földből, de ez most nem vigasztalna téged.:)
van ez a termék:
http://fk-farm.e-aruhaz.com/Schopf_Vakondriaszto_50db-os

Hátha használ, valami keton származék van benne. [Ahogy emlékszem a legegyszerűbb keton az aceton ( H3C3OH3), így el tudom képzelni, hogy nem szereti a vakond sem]

A hámozott fokhagyma gerezd vakondtúrásba dugása, vagy petróleumos rongy beletömködése is hatásos lehet. Meg a bodza levágott szárának a vakondtúrásba dugása.
A sörösüveget - vagy bármilyen szűk nyakú üveget, pl. ásványvizes műanyag palackot pedig be kell ásnia földbe, de az üveg nyitott szája legyen kint a földből, és szeles időben ebben fütyül a szél. ez riasztja a vakondot.

A legbiztosabb módszer pedig: magát a vakondot elkapni, és jó messzire kivinni a mezőre.

N Zsuzsa írta...

Édes ez a vakond! (Ha nem nálam túr) Nálunk is volt valamelyik évben. Jó ellene a nagy sárfű. Emilben küldök képet róla! Nagyon szép! A férjem szerint rá kell írni, hogy ez vakondriasztó, tudjon róla a vakond is. De szerintem használ. Évelő, elhullatja a magját, s nő, mint a bolondgomba. Létezik elektromos riasztó is.

bikfic írta...

Köszönök minden jótanácsot! :) Bluemoon, jó, hogy mondod,én azt hittem eddig, hogy szájával lefelé kell beásni az üveget.

De a legjobban azon nevettem, hogy rá kell írni a vakondriasztó növényre, hogy a vakond is tudja. :))))

Samu írta...

Zsuzsa, ez nekem is nagyon tetszett, hogy rá kell írni, hogy ez vakondriasztó. A kérdés csak az, hogy milyen nyelven kell ráírni? Vakondnyelven????? :-)))))

gigi írta...

Bikfic: ezt muszáj megnézned:
http://www.youtube.com/watch?v=fLvmuPEP6R8
Nagy Bandó versét zenésítette meg az Alma együttes, szerintem most nagyon aktuális :-).