hétfő, június 08, 2009

A dobozba a magyar retró második felvonásaként - mintegy ráadásképpen - most néhány napra bekerült Koncz Zsuzsa. Sőt hallható tőle néhány igazán antik darab még abból a történelem előtti korból, amikor mint Hóvirág duó danolászott kettesben Gergely Ági nevű osztálytársával (lásd a Nagymami és a Kérek egy autogramot című számokat). No meg persze a Gézengúz is eléggé őskori, bár az már kimittudos dal, de még akkoriban is eléggé gyereklányok voltak ők ketten. (Egyébként ha ezekben a legrégebbi számokban valaki nem ismerne rá hallás után, az nem véletlen, de kettőjük közül ő a kicsit mélyebb hangú.)

A zenei témát folytatva közzéteszek valami érdekességet, amit Samutól kaptam, hátha valaki még emlékszik ezekre a táncdalfesztiválos füzetekre. Beküldhető szavazólap volt mindegyiknek a hátulján, a daloknak pedig csak a címüket sorolták fel, mert hiszen (elvileg) nem az előadók versenye volt ez, hanem a daloké. Persze ezt a szigorú elvet nem sikerült betartani, mert a közönség már csak olyan, hogy nem tud eltekinteni az énekestől, aki ott töri magát, hogy a dalt bejuttassa a mindenféle döntőkbe.
Így aztán Samu szépen akkurátusan odaírogatta az énekesek kezdőbetűit a dalok elé, ma már csak mi, őskövületek tudjuk, ki kicsoda, bár rajtam néhány monogram kifogott, kénytelen voltam némelyiknek utánanézni. És ugyan nincs felhatalmazásom Samutól, hogy eláruljam, hány éves volt ő akkortájt, annyit megsúgok, hogy igencsak kislány volt még, de nagy táncdalrajongó.
Tehát itt van egy 1966-os daljegyzék és az 1967-es fesztiválfüzet borítója a címlappal és a letéphető szavazólappal:

39 megjegyzés:

Samu írta...

Belül, a füzetben persze rendesen is odaírtam az előadó teljes nevét, nem rövidítve, sőt a dal startszámát és a kapott pontszámot is. Mert ugye rend a lelke mindennek! (Küldtem egy ilyen képet is Bikficnek.) Az 1967-es táncdalfesztivál idején egyébként 11 éves voltam (nem olyan nagy titok ez), és már akkor is "precíz Jani", ahogy a nagymamám mondta.
:-)))
Amint az már itt kiderült korábban is, nagyon szeretem a régi slágereket, elsősorban a 60-as évek dalait.
(Bikfic, ha valamelyik előadó monogramjából nem tudod kitalálni a nevét, írd meg és elküldöm a megfejtést. Szerintem nagyon jópofa annak a slágerfüzetnek a címlapja is, amely a táncdalfesztiváltól függetlenül jelent meg bizonyos időközökben.)

Samu írta...

És egy ilyen füzet 4 Ft-ba került! A normál slágerszöveges füzet (kotta nélkül) meg 2 Ft-ba!

Kanga írta...

Miket tud meg az ember! Valahogy nekem kiesett, hogy szavazni is lehetett, pláne, hogy venni lehetett a szavazólapokat. Persze jobb is, h. nem tudtam, mert biztos tucatnyit küldtem volt Szörényinek, mint Illés-rajongó:o)

rhumel írta...

Véletlenül 67-ben szintén 11 éves voltam, mint Samu. S bár a fesztivált együtt nézte a család mindig,csak "házilagosan" adtuk le a voksunkat kedvenc dalra.
4 Ft, az 8 gombóc fagyi, na neee, azt nem cseréltem volna fel szavazófüzetre:)))

Mandula írta...

Z.S-t és K.K-t még én is be tudtam azonosítani, Sz.L-re és K.Zs-re meg van tippem. Azért ez nem rossz egy hetvenkilencestől, nem? :)

bikfic írta...

Ehhez gratula, Mandulka, de vajon a B.B.-t is tudnád? na? :))) (nem ér súgni neki, többiek!)

pacemaker írta...

Nekem a 67-esből a 3. füzet van meg:)))...
de akad még néhány másik, akkoriban megjelent kottás daloskönyv is a szekrény mélyén (50.,51.,53.,58.,59.,62.,66.,67. sorszámú), a könnyűzenei koktél kiadvány három füzete 72-73-ból, a 71-es és 72-es táncdalfesztivál kottái...
megvan a Beatles Abbey Road album 1970-es kottafüzete is... valamint fénymásolva ugyan, de vagy 60 egyéb Beatles nóta kottája...
és akad még pár kiadvány abból az időből... pl. az Omega Tízezer lépés, Bergendy Hétfő című albumok kottái...

pacemaker írta...

Egyébkén sokkal több ilyen kottás könyvecském volt, csak az idők során elkallódtak...
a képen látható is megvolt... ugyanis... anno 1967-ben... az iskolai ki-mit-tud?-on a Hol jár az eszem? című nótát adtam elő xilofonon...

kapitanyg írta...

Jaj, aki 1967-ben már nagykorú volt, az mindent tud :(
Természetesen B.B.-t is tudja...

(Lehet, ez kétszer megy el)

pacemaker írta...

67-ben "még csak" 12 voltam... de B.B.-t (is) azért tudom :))))

bikfic írta...

Gabi, én nem tudtam kapásból B.B.-t, de aztán amikor utánanéztem, akkor a fejemre csaptam, mert persze hogy emlékszem, sőt még a dal is eszembe jutott. :)

bikfic írta...

Na, most hogy így ellamentálgatunk B.B. fölött, már jobban utána fogok nézni, és nem ússza meg a fiatal korosztály sem, mert ha találok tőle hallgathatót, idenyomom, oszt' hallgassátok! :)))

pacemaker írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
bikfic írta...

Áááá, Pacemaker, most mér' kellett lelőni a poént???? törlöm a kommentedet, bocs'! nyugi, mind el fogjuk hinni, hogy tudtad, ki az, te is megtaláltad a videóját, stb., csak egy kicsit hadd játsszunk még, mert vannak itt újszülöttek is. :(

N Zsuzsa írta...

B.B nagy nehezen eszembe jutott. Most már lehet úgy emlegetni, hogy Auth Csilla édesanyja. Nem? A V. J. nem akar eszembe jutni. Még nem hallgattam meg a zenéket, lehet, hogy onnan kiderül. Itt mindenki "csitri"? Én 67-ben 19 voltam. Most 20 múltam.

N Zsuzsa írta...

Nem tudom, miért nem indul el a zene???

pacemaker írta...

Bocs... nem akartam elrontani a játékot...

Zsuzsa... segítek... V.J. Z.M. férje volt, és sokat énekeltek duettben is :))

agi írta...

Zsuzsi, ez nem az a B.B. (bár igazad van, Balázs Boglárka is énekelt táncdalfesztiválon)

El kell indulnia, Zsuzsi, próbáld még - vagy a böngésződdel van valami.

agi írta...

Semmi baj, Pacemaker, simán megbocsátunk. :)))

Samu írta...

Ez a B.B. férfi énekes!
(Nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó játék kerekedik a küldeményeimből! :-)))))

Samu írta...

Pacemakernek: Nekem is több ilyen füzetem van, nem csupán ezek, csak Bikfic most kettőt tett be közülük. A 67-es és a 69-es táncdalfesztiválról megvan a 3-3 füzet, a 68-asról a második sajnos eltűnt, csak az 1-es és a 3-as van meg. A 71-es az már egy füzetben van. A 66-os számaiból meg az itt látható füzetben csak a 12 döntős dal van benne. Vannak nekem is olyan egyéb slágerfüzeteim (kotta nélküli) és 3 darab kottás is. Szerencsésen "túlélték" a három költözésünket is. A szekrény mélyén laknak egy dobozban, "őrzik a múlt emlékeit". Végül is hozzátartoznak a gyerekkoromhoz.

Samu írta...

Kangának: Szavazólapot nem lehetet külön venni ("tucatnyit"), hanem ezeknek a füzeteknek a hátán volt, ahogy itt látható. Mindegyiken csak egy. Névvel, címmel kellett elküldeni. Egyébként én sem küldtem el a szavazólapokat.

Samu írta...

A táncdalfesztivál után 1-2 héttel már lehetett kapni az ÁPISZ-ban az előadókról fényképet (olyan B/5-ös méretben, természetesen fekete-fehéret) és a hátoldalán ott volt a dalnak a szövege, amelyet énekelt. A kép a fesztiválon készült, amikor a dalt énekelte. Hát, erre emlékszik-e valaki? Ilyenem is volt, de már nincs meg. Emlékszem, nagy szám volt, egy dobozban tárolták ezeket az ÁPISZ-ban, aztán mindenki kotorászott benne, hogy van-e kép a kedvencéről.

gigi írta...

Nem indul el :-(. Sem Firefox, sem Opera, sem IE alatt :-(.

pacemaker írta...

Kipróbáltam Google-val és Szafarival is a lejátszót... nem müxik, csak ugrál számról-számra...

agi írta...

Ez furcsa, mert nekem mindenfajta böngészővel jól szól. Akinek nem megy, itt egy link, ahol egyenként lejátszhatók a dalok:
http://boxstr.com/browse/bikfic/4295344179_tSfmM

(de állítottam a hozzáférésen, úgyhogy érdemes még egyszer megpróbálni a dobozból, hátha most sikerül)

gigi írta...

most már megy

gigi írta...

izé, mármint Operával megy, Firefoxszal még nem

Vackor írta...

De sok ilyen szavazólapot számoltam! Egyenként ám, bizony, kézzel, becsületesen. No, a 67-esen még nem, de a 69-esen már javában.

Samu írta...

No, Végre, hogy Vackor is előkerült! Már vártam, hogy hozzászólsz. Neked aztán igazán vannak ehhez kapcsolódó emlékeid!

nzsuzsa írta...

Köszi! Most már nekem is "műkszik". A kerekeim nem működnek viszont, hogy a V. J.-t nem találtam ki!! A B. B.-n gondolkodtam, s beugrott talán. Régen így hívták a kétforintost? ( ....-s keresztnév)

bikfic írta...

Zsuzsi, igen (bár nekem meg a kétforintos nevén kellett gondolkodnom :-))))

Kanga írta...

Bikfic, a youtube-on ott van már egy ideje BB-nek ez a száma. Érdemes megnézni.. Hát nem az akkori magamfajta tizenévesek műfaja volt, inkább sikitoztam Leviért:o)

Samu írta...

Én nem szerettem szegény B.B-t. Őt sem, a számait sem.

Ági írta...

Láttam már a youtube-on, jót vigyorogtam, megrázó élmény. :)))
(Egyébként megvan ám még B.B., jelentek meg lemezei is jóval később, és megállapítottam, hogy az "idősebb" kori hangja sokkal szebb, mint a fiatalkori.)

Mandula írta...

BB nem megy, mert aki B-vel eszembe jut, az BJ (persze SZ L is megvan). De utánanézek a barátommal, a guglival, és nagyonnagyon fogok sikítani, hogy tuuudtaaaamhogykéneismerni... de nem, megnéztem és nem. Az együttes nevét persze, de az énekest nem tudtam. :)

VJ viszont beugrott ZM-ről, volt otthon kazetta, velük. Kazetta. Ú.

KK meg lehetne egy mégvalaki is, aki szintén, de tudom hogy nem, mert mást énekelt, máskor.

KJ és KGY óóóópeeerszeee... egyértelmű kellett volna, AL-t is láttam már, csak a dalról nem ugrott be...

Hát így. :)

agi írta...

Hát akkor ennyit Bakacsi Béláról. :))) Mandulka, nincs szégyellnivalód, ilyen szemtelenül fiatalon nem is csoda, ha ezek a nevek számodra már a történelem kategóriába tartoznak. :)

(Ha Katona Klárira gondolsz, mint másvalakire, tényleg nem jó, mert ő akkoriban még túl gyerek volt)

Samu írta...

Katona Klári akkor még csak 12 éves volt, még nem is énekelt. Ez egy másik KK, aki szerintem itt egyértelmű, hiszen ez a száma igencsak nagy sláger volt, hosszú éveken át. Nagy port vert fel annak idején, hiszen ez a dal új stílust hozott a többiekhez képest. Korábban senki sem kiabált így. Persze lehet, hogy a fiatalok már nem ismerik hírből sem.

Mandula írta...

Igen, Katona Klári volt a másik tippem, rengeteget hallgattam kiskoromban, mert anyunak volt bakeliten; de ezt a KK-t is ismertem, és tényleg kiabált, hehe.