csütörtök, október 07, 2010

A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni?

SorkizárásAz jutott eszembe, hogy mi lenne, ha egy mostanában futó tévéműsor mintájára, de a magunk módján megpróbálnánk emlékeket felidézni. Abban a bizonyos műsorban volt egy párhetes szakasz, amikor a szerkesztők kiválasztottak egy-egy évszámot, a meghívott vendégek pedig arról meséltek, mi is történt velük, körülöttük abban az évben. Ha mi nem is vagyunk országos hírű, közismert személyek, ugyanígy elgondolkodhatnánk egy-egy évszám kapcsán, mire is emlékszünk, mi is történt velünk akkor, milyen volt számunkra az a bizonyos év. Sőt arra gondoltam, hogy nem is kellene feltétlenül csak a saját életünk eseményeire szorítkoznunk, hiszen mindannyiunknak meséltek szülők, nagymamák, nagynénik, rokonok olyan időkről, amikor mi még nem is éltünk. Minden családban vannak régen volt, nevezetes események, melyekről teljes joggal mesélhetnénk itt, hiszen a családunk legendáriumában terjesztett és megőrzött emlékek részei a mi saját történelmünknek.
Én csak a közös blog gazdája lennék, de cenzúra nem lesz, bejegyzést nem moderálok, a saját bejegyzéséért mindenki maga felel, azt ír, amit jónak lát. Egyetlen privilégiumot szeretnék fenntartani magam számára, nevezetesen, hogy mindig én jelölhessem ki azt az évet, melyről azután két-három hétig (menet közben majd mindig kiderül, meddig) írogathat, akinek van arról az esztendőről mondanivalója.
Tehát kedves blogtársak, legyünk szerzőtársak egy blog erejéig! Ha lesz érdeklődés az ötlet iránt, indulunk, aztán meglátjuk, mire megyünk így együtt. A hely már megvan, csak még üres, meghívót mindenkinek küldök, aki jelzi, hogy szívesen beszállna.


35 megjegyzés:

mick írta...

Hajlok rá. Magam is foglalkoztam rokon ötlettel, de hagyítam magam lebeszélni róla.
Gratulálok hozzá, és reményke3dem, hogy érdekes lesz a sok szemszögből, aspektusból leírt időszak.
Üdv
Mik

mick írta...

Lám első felindulásomban nem néztem át a kommentet. Hibás is lett.
:-(

Borka írta...

Ajjaj! :) Már ahogy olvastam az ötletet, arra gondoltam, hogy én biz évekhez nem igazán tudok kötni régmúlt dolgokat, csak olyan körülbelül időpontok ragadnak meg a fejemben. (Az évszámokkal mindig is bajban voltam.) Persze a legnevezetesebb eseményekre, főleg a saját kis életemben, azért talán még emlékszem... (?)
Nem baj, legfeljebb kevesebbet írok, de jöhet a meghívó! :)

Kanga írta...

Bikfic, én benne vagyok. A fenébe, már a korom miatt is, emlék van dögivel:o)

rhumel írta...

Hisz' úgyis emlékekből vagyok szőve...Szívesen csatlakoznék.Számomra több okból is csalogató az ajánlat. Nincs olyan blogom, amiben magam fogalmazhatok meg dolgokat, a grafomániám is kiélhetném, ha van az adott évhez témám, mégsem kényszer lenne az írás, jöhetnék, ha időm engedi.
Ha játszótársnak elgogadsz, akkor a
fentiekről velősen: Hurrá!

N Zsuzsa írta...

Én is szeretnék "játszani"!

Samu írta...

Én is!

bikfic írta...

Na ugye, tudtam én, hogy lesznek játszótársak! :) eddig heten vagyunk, csak tessék, tessék, az ifjabbak is jöhetnek, évszámok jutnak nekik is bőven. :)

flora írta...

Csábító ötlet, de én is bajban vagyok kicsit a pontos évszámok némelyikével... De ha nincs minden évhez, az nem baj?

bikfic írta...

Úgy lesz ez, hogy én mondok egy évszámot, ti meg elgondolkodtok, hogy mi történt veletek abban az évben, vagy mi történt a világban, a környezetetekben, ami akkoriban hatással volt rátok vagy az életetekre és meséltek, meséltek, meséltek. Ha éppen arról az évszámról nem jut eszedbe semmi, akkor nem írsz - ámbár ezt nehezen tudom elképzelni, szerintem nincs olyan év, amiről valami ne jutna az ember eszébe.
Azt meg úgyse tudjuk ellenőrizni, ha valaki téved az évszámot illetően, úgyhogy mindent szabad. :)

Vackor írta...

Jövök!

bikfic írta...

Megállapítom, hogy eddig tízen vagyunk, lesz itt téma bőven. :-)

rpanni írta...

nekem is tetszik az ötlet

bikfic írta...

Tévedtem az előbb, most vagyunk tízen. :)

Andrea írta...

Én is csatlakoznék, ha lehet még jelentkezni.
A "van képünk hozzá"-ból kimaradtam, pedig az is nagyon élvezetes volt.

gigi írta...

Nekem is tetszik. Jöhetek?

bikfic írta...

Persze hogy jöhettek, még pár napig gyülekezünk, aztán kezdődik, kezdődik, kezdődik. :)))
(de természetesen aki most nem csatlakozik, az is beszállhat bármikor később is)

bluemoon írta...

Én is, én is szeretnék! :)

Névtelen írta...

Hát ez az, jönnék én is szívesen, de olyan nagyon sokkal idősebb vagyok nálatok, hogy nem kelthetek visszhangot. Bár, meg lehet próbálni. :)
(A névtelen: Akimoto)

bikfic írta...

Micsoda? hogy olyan nagyon sokkal? ugyan már! :)))
Felvéstelek a listára, most vagyunk tizennégyen.

Névtelen írta...

Bikfic, köszönöm. :)
(A.)

stali írta...

Idegeneknek is szabad?
Én a freeblogon ontom magamból a kiírnivalóimat, de gyakran nézek át Hozzád!

bikfic írta...

Stali, mi az, hogy idegeneknek???? :(
Itt a helyed.

-éva- írta...

Van még szabad hely? Jönnék én is.

bikfic írta...

Naná. :)

KapitányG írta...

Beférek még?

bikfic írta...

Rég láttalak, Gabi, és persze hogy beférsz. :)

Kocek írta...

Kiváncsi lennék rá. :-)

bikfic írta...

Kocek, ezt úgy értelmezem, hogy beszállsz. :)

Mandula írta...

Időnként szívesen megpróbálkoznék én is (a '79 utáni évszámokkal), ha szabad. :)

bikfic írta...

Rendben, Mandulka, felírtalak a listára. És nyugi, a nyolcvanas évekből valamelyikkel kezdünk. :)

Samu írta...

Hát, jó nagy csapat jött itt össze! :-))))

pacemaker írta...

Éredekes "játék"... érdekes, mert feltörnek az emlékek... érdekes, mert olyan emberek emlékeit olvasom, akikkel talán soha az életben nem találkoztam, illetve nem fogok találkozni... érdekes, mert elképzelhető, hogy mégis találkoztunk már, és keresztezte egymást sorsunk...
írnék én is, ha az időm engedi...
üdv: pacemaker

Ági írta...

István, meghívó elküldve. :)

pacemaker írta...

Köszönöm!... és a sztori már be is vagyon jegyezve...