péntek, október 22, 2010

Egyre gyakrabban észlelnek farkasokat a helybeliek a Bükkben, a vadállatok bárányokat, juhokat ragadnak el - írta pénteki számában a Heves Megyei Hírlap. A farkasok leggyakrabban Bélapátfalva, Mikófalva és Szilvásvárad környékén bukkannak fel. A legutolsó nyomot két nappal ezelőtt rögzítették.
"A korábbi híradások még csak egy vadállatról szóltak, de a nyomok alapján már biztossá vált, hogy többen is tizedelik a környék gazdáinak állatait" - nyilatkozta a lapnak Gombkötő Péter, a Bükki Nemzeti Park zoológusa. Gombkötő Péter szerint a nagyragadozó előfordult már belterületen is, de az állat általában nem veszélyes az emberre. A nemzeti park szakemberei előző héten előadásokat is tartottak az érintett települések polgármestereinek és állattartóinak. (origo.hu)

Nagyon nevettem, amikor idáig jutottam a hírolvasásban, mert az jutott eszembe, hogy tán jobb lenne, ha a farkasoknak tartanának ismeretterjesztő előadásokat, hadd legyenek tisztában vele, hogy ők "általában" nem veszélyesek az emberre. Ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy ezt ők is így tudják. Persze csak azért van kedvem ezen szórakozni, mert nem lakom egyik fent említett településen sem, ellenkező esetben egyáltalán nem nevetgélnék, sőt.

3 megjegyzés:

Samu írta...

Én is olvastam a fenti hírt az egyik honlapon és én is megütköztem ezen a megjegyzésen. Pláne, hogy valami olyasmi volt a cikk címe, hogy: "Mit tegyünk, ha farkassal találkozunk a Bükkben?" - vagy valami hasonló.

mick írta...

Ha farkassal találkozunk,kérdezzük meg tőle, hogy reggelizett-e már. Válaszától függően másszunk fel a legközelebbi fára vagy vakargassuk meg a füle tövét, s oldalát paskolgatva mondjuk neki biztatólag: „Jó kutya, jó kutya.”
:-)))

Névtelen írta...

Hol laknak emberevők?
A végén megtudjuk:
http://www.youtube.com/watch?v=KDSGvDyoBWQ
Üdv