csütörtök, február 25, 2010

Kedves blogtárs, Akimoto jóvoltából tegnap óta van nekem ilyenem! Ő ugyanis, olvasván sirámaimat a beszerezhetetlen, kívül-belül zománcozott öntöttvas edényről, jó szívvel felajánlott nekem egy ilyet. Ám közbeszólt a tél, ezért mostanáig halasztgattuk a találkozást. Aztán tegnap minden klappolt, ő beutazott kis falujából a nagyvárosba, én is begurultam az ufóvonattal, a nap sütött, a buszállomáson leszólítottam őt, így: "Vasedény? ..." - ezután pedig jól elbeszélgettünk, bár az időnk korlátokat szabott a hosszabb ismerkedésnek, de már megállapodtunk, hogy folyt. köv.
És láss csodát, az edény méretre, színre, centire és gyártmányra pontosan azonos az én 1975-ből való matuzsálememmel, a különbség mindössze annyi, hogy a réginek a belseje, pereme tele van zománclevert sérülésekkel, ez a mostani pedig vadiúj és tökéletes. Íme bizonyság a lenti fotó, melyet az ikrekről készítettem (nem kell mondanom tán, melyik a régi és bár annak a fenekéből csak egy kis rész látszik, az egész ugyanolyan sűrűn sérült).
Állítom, hogy nekem még semmi másban nem sikerült olyan finom puhára sütni a csirkét, pulykát, vagy éppen a krumplit, mint az ilyen edényben. Felavatás vasárnap.

Innen is köszönet, Akimoto! :)


8 megjegyzés:

flora írta...

Ezek szerint léteznek még kézzelfogható csodák?...
Finom benne a "7 órás báránycomb" is (gigot de 7 heures), de akkor le kell ragasztani kovásszal körül a fedőt és lassan egyenletesen hagyni fövögetni 7 órán át saját levében és a fűszerekben (hagyma, bors, kakukkfű, babérlavél, fokhagyma a héjában)...

Névtelen írta...

Örülök, hogy örülsz. Készíts ebben is finomakat.És milyen jó, hogy megismerkedtünk!
(Akimoto)

stali írta...

Akimoto egy csoda, és akkora szive van, hogy kilóg a fedeles edényből. Nagyon tetszik, hogy összeismerkedtetek.

bikfic írta...

Stali, üdvözöllek nálam! :)

KapitányG írta...

:)
Végre!

KapitányG írta...

Ha buszállomás, akkor a közelemben jártatok. Máskor, ha ilyen van, kérném szépen rám csörögni!

bikfic írta...

Igen, Gabi, emlegettünk is, de sok oka volt annak, hogy nem csörögtünk: pl. nem tudtuk a számodat, de főleg, hogy A-nak alig van busz haza, emiatt nagyon szorított az idő, mi is csak fél órát voltunk együtt.

KapitányG írta...

A most már tudja a számomat. Megírhattam volna már korábban :(
Majd megírom neked is!