péntek, június 15, 2007

Soha többet a százötös busszal nem megyek. Ma negyven perc alatt értem le vele a József nádor térre. És ezt a módszert szántam mentő ötletnek a négyes metróépítés miatti bonyodalmak kiváltására! Nem vagyok normális. Ha leszálltam volna Kelenföldön és villamossal, meg villamospótlóval döcögök a Deák térig, harmadennyi idő alatt megúsztam volna.
Az, hogy utána még másfél órát várakoztam a szemészeten, ehhez képest már pihenés volt. Megint megfigyelhettem a betegek prototípusait, különös tekintettel a mindegy-kivel-csak-beszélgethessek nénire és a láthatjátok-hogy-én-nem-érek-rá ifjú titánra. Ültem a klíma zúgásától hangos folyosón a szürke ajtókkal szemben (kinek a beteg ötlete volt egy rendelőben szürke ajtókat beépíteni?) a műcserépben műtalajba applikált műpálma alatt és rezignáltan vettem tudomásul, hogy történhet bármi, az emberek ugyanolyanok maradnak az idők végezetéig, komputeres betegirányítástól és vizitdíjtól függetlenül.
Aztán útközben felmerült bennem a kérdés, hogy vajon szebb-e az az üvegkaszni, amit a Roosevelt téren a Spenót gúnynéven elhíresült épület helyett alkottak, meg hogy a mai építészek miért nem akarnak még véletlenül sem amolyan klasszikus, igazi házat építeni, urambocsá' esetleg neoklasszicista stílust utánozva, ami hasonlítana a város régi házaira - de ez csak egy futó, eretnek gondolat volt.

Már nekem is kezd elegem lenni a melegből. Pedig ha bejön a Wetterzentrale előrejelzése, akkor ez a mostani harmincvalahány fok csak hűs fuvallat az egy-két hét múlva esedékes hőgutához képest, úgyhogy nagyon remélem, tévednek a német sógorok.

4 megjegyzés:

Vackor írta...

Ne báncsd a 105-öst! Egyébként tényleg ilyen, tudni kell, mikor lehet vele menni. Reggel hétkor például kiváló :))

Borka írta...

Minden elismerésem. Ilyen nyugodtan vetted ezt az egészet. Csak így tovább... :)
Az építészeket én sem értem. Olyan sok szép ház van ott a Duna parton, miért kellett megbontani ilyen modern förmedvényekkel. Sajnos, van ott több is. Én utazás közben mindig nézem a házak homlokzatát, csodálatos dolgokat lehet felfedezni.
Hogy én mit fogok csinálni a 35°-os melegben?! És akkor lesznek nálunk kb. 1 hétig a gyerekek. Nekik a panel után a mi lakásunk kész felüdülés.

Ági írta...

Tudni kell, mikor lehet vele menni??? Például amikor épp szükség van rá, de lehetőleg mindig. Brrrr!

andalgo írta...

hát a meleget már én sem fokoznám.
úgyhogy remélem, csak valami félreértés, elszámolás az ennél melegebb előrejelzése. és valamiképp elmarad.